Nikonemat.
Når nokon hadde mist mathugen sin so brukte dei å segja.
Berre me hadde havt nikonemat so skulde det ha hjelpt. Det
var mat som frå me konor eller heimar blande saman. Serlig
skulde det vera godt for born som var matlude. Dei tala og sin
nokonegraut; det var graut laga av mjøl prå 9 ulike heimar.
Ringormn.
Mat ringosn brukke dei pipalje sume brukte og herdslevatn
når åskeveden trenn, hjem det ei vata ør veden, som dei kallar øske-smitl. Denne væta skuld
dei renna igjenom ei børse-pipa, og då skulde ho vera god for ringorm. Dei smurde
det og på beinbrot.
Rena.
Når det var nett som det rikta og hniska i handi, so sa dei at hands
renas
mot det hjelpte lækjestunga. Når ein har rena (det riktar i hande
er ilt å snu henne), so skal ein finna lit hus som har vore flytk tre gonger
og so skal ein lytta , alle nevene i nedste umfaret (Balestr.)
Ubbus (utberd:
"Ein mann fortel at det er det sam som tjogang
var ein sjukdom i magen eller tarmane. Han Knut-Hans fortalde at
han kunde hugsa frå han når liten at det kom ei gjenta springande frå Haugadn
og bad far hans koma fram til dei, då far hennar hadde ubbus. Han gamle
Hans vilde ikkje med det same, men gjentingen biggg og bad. So hente
han eit glas med eitkvart i og so putra han i glaset, flidde det
til gjentingen og sa: "Du han late han drikka dett". Og fadden Fru
eg han vart god att," sa han knut -Hans
mot rena skulde ein gnika handleden den sjuke staden, oftast handleden, men
ei grein som har gnige sig snan og slett mot ei onnor grein. Ein måtte gnika den
sjuke staden med den delen av greini som var snaugnegen. (Leikanger)