Brita Nauteskreda hadde den skikken at når ho yste, og kjelen kokte
over,sprang ho etter ein neve salt og kasta nedi gruva. Det skulde
hjelpa so kyrne ikkje vart såre på spenane.
Ljosa-støyping.
Dei måtte vera svårt varsame når dei støypte ljos. Dei måtte
ikkjegå ut på nokoslag forretning um dei var aldri so trengde
Utan so vilde ljosi koma til å renna ,eller det vilde verta slik
knerting og braking i ljosi når dei brann. Var nokon so slysen at han
slepte ein ljod medan han dreiv på med støypingi ,vart det radt gale
med braking i ljosi
Onne-arbeid
Når dei berja, la dei til sides det beste kornet til sånad og
til melting .Dei dyrka mest havre og bygg. Rein bygg kalla dei
klårkorn. Dei blanda ofte ihop bygg og havre, halvdelen av kvar sort
Byggen vilde ofte lite grand snarare gjor enn havren i slikt
blandkorn. Valbygg vart best gjor i lag med havren. Blandkornet med
valbygg var so streng med åkeren. Det skulde so mykje gjødsel til.
Aret etter dei hadde potetor i ein åker, sådde dei klårkorn.
Når kornet la seg for tidleg ned og rotna i roti, vart det svipekst(to
me aks). Det kom ofte av at dei sådde for tjukt for å døyva xx ugra
set. Havren toler betre at dei sår tjukt. I. Fjærland var såbilet
12-14 mai. I Vetlefj. rekna dei 12 mai for såbilet. På Skrenes rekna
dei såbilet den 25 mai. Det viser seg at det visse såbilet er det beste
I våronni fekk onnefolki kveldbisk. Dei bar eit spann med
ø1,og potetkakor ut på äkeren til dei i 6-tidi.
Når dei i våronni såg ein moldukse, so tok dei merke på han
korleis året skulde verta. Hadde han lange føter, so skulde det verta
langt gras og lang lod. Men var dei stutte, vart det skin-år og
stutt gras. Dei hadde eit anna merke og.: Var framføtene lengre enn
bakføtene, so skulde dei så tidleg. Men var det umvendt, skulde dei
så seinare. (Balestr.) I Esefjorden sa dei det slik: Var føtene i
midten lengst so var midtsadet best, d.v.s. det vanlege såbilet.Var
framføtene lengst so skulde dei så fyre midtsædet.
Var det fremste par føter lengst ,skulde ein så tidleg.Mer
var desse føtene små, kom tidleg sånad til å frjosa burt. Ein måtte
ordna seg med sånaden ettersom det fyrste, det andre eller det tredje
par føter var størst. (Fjærland
Det flesket dei løyvde feitetysdag, skulde dei stikka upy
under sperrone i stova, og der skulde det liggja til våronni. Då
tok dei det ned og smurde våronnereidskapane med det. Då gjekk alt
Når megjorten (mjødurt/ var utsprotten, var graset falt,
då kunde dei leggja i veg med slåtten.
Når dei slutta å slå um kveldane måtte dei bryna 1jåen
før dei gjekk heim. Jamvel um dei skulde slipa 1jåen seinare på
kvelden. Det vilde ikkje gå greidt med slåtten utan dei gjorde det
Ein mann i Fjærland brynte 1jårne sine når han hadde avslege
og so heldt han dei over røyk. Forteljaren meiner at han gjorde
det so dei ikkje skulde ta gravrust.
dan gamle Knut Ese sa når han kasta fyrste neven med korn.
No sår me i Jesu namn. Gamle Horpedalen brukte å segja: I Jesu namn
når han tök til å sxå . Ein mann i Fjærland brukte å segja for kvar
neve han kasta: "Kom att".
Ungane brukte å plukka upp dei kornaksi som låg att på
åkeren og binda dei ihop i brusar. Når dei var ferdige med ein bruse
so gjorde dei ein kross med fingeren framme i dusken. Dersom dei lags